AITA MARI-Maydayterraneo

Palermon 49 egun blokeatuta egon ondoren, Pasaiaruntz bueltatu al izan zuen Aita Marik azkenean. Horrela, gipuzkoako portuko bokanatik sartzen zen Uztailak 9-an.

Bidaia honek ez du esan nahi Italiak itsasontziaren gaineko nabigazioari buruzko altzoa altxatu duenik. Herrialde transalpinek pasabide bat eman digute (jokabide seguru bat) gure oinarrizko portura itzultzeko eta gure ikuskapen teknikoan guretzako behar dituen konponketak eta hobekuntzak egiten jarraitzeko.

Horrela, berriro blokeatuta aurkitzen gara ezin bait ditugu bete beren eskakizunak: Aita Mari salbuetsita dago, tamaina eta bolumenagatik, guri eskatzen digutena hornitzeaz.

Hori dela eta, oraintxe bertan legezko ziurgabetasun egoeran gaude eta zuhurtzia handiz jokatu beharko dugu. Zoritxarrez, Alan Kurdi, Ocean Viking eta Sea Watch talde italiarrek ere blokeo hori jasaten dute.

Bitxia da, Espainiak gurekin eta Open Armsek zortzi hilabetetan zehar blokeatu gaituzten estrategia bera dela.

Gobernuek flota zibila blokeatzeko modu desberdinetan berritzen duten bitartean, milaka pertsona itsasora salto egin dute ekainean:

 

 

02/06/2020 Lurreratze autonomoa Lampedusa     1 75
03/06/2020 Lurreratze autonomoa Lampedusa      1 14
09/06/2020 Tunezen patera ondoratuta      1 20
13/06/2020 Libian patera ondoratuta      1 ~12
17-18/06/2020 5 lurreratze Lampedusara      1 157
18/06/2020 Sea Watch 3      1 165
Sea Watch 3      1
19/06/2020 Sea Watch3      1 46
Mare Jonio      1 67
20/06/2020 Ondoratzea Libia      1
24/06/2020 Lurreratze autonomoa Lampedusa      1 46
Lurreratze autonomoa Lampedusa      1 10
26/06/2020 Ocean Viking      1 51
Ocean Viking      1 67
29/06/2020 Mare Jonio      1 43
01/07/2020 Lurreratze autonomoa Lampedusa      1 87
02/07/2020 Lurreratze autonomoa Lampedusa       4 37
04/07/2020 Talia, merkantzia ontzia       1 52